Adresă

str. București 22

Email

office@adisalubrisalba.ro

 

DESPRE NOI

Asociaţia de Dezvoltarea Intercomunitară SALUBRIS Alba s-a înfiinţat pentru implementarea noului sistem integrat de deşeuri, în anul 2009 în judeţul Alba, din care fac parte toate unităţile administrativ-teritoriale ale judeţului. În vederea implementării Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor, județul Alba a fost împărțit în zone și subzone de operare, astfel:

Zona 1

Subzona 1.1. – Alba Iulia, Teiuș, Berghin, Ciugud, Cricău, Galda de Jos, Ighiu, Întregalde, Mihalț, Ohaba, Sântimbru, Stremț;

Subzona 1.2. – Aiud, Livezile, Lopadea Nouă, Miraslău, Ponor, Rădești, Rimetea, Râmeț;

Subzona 1.3. – Ocna Mureș, Fărău, Hopârta, Lunca Mureșului, Noșlac, Unirea.

Zona 2

Cugir, Sebeș, Blandiana, Câlnic, Ceru Băcăinți, Cut, Daia Română, Doștat, Gârbova, Pianu, Săliștea, Săsciori, Șibot, Șpring, Șugag, Vințu de Jos.

Zona 3

Subzona 3.1. – Zlatna, Almașu Mare, Meteș;

Subzona 3.2. – Abrud, Bucium, Ciuruleasa, Mogoș, Roșia Montană, ;

Subzona 3.3. – Câmpeni, Albac, Arieșeni, Avram Iancu, Gârda De Sus, Horea, Scărișoara, Sohodol, Poiana Vadului, Vadu Moților, Vidra;

Subzona 3.4. – Baia de Arieș, Bistra, Ocoliș, Poșaga, Sălciua.

Zona 4

Blaj, Bucerdea Grânoasă, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Jidvei, Sâncel, Șona, Roșia de Secaș, Valea Lungă.

Responsabilități

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară SALUBRIS Alba s-a constituit în scopul înființării, organizării, finanțării, exploatării, monitorizării și gestionării în comun a serviciilor de salubrizare pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, precum și realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional destinate înființării, modernizării și/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilități publice aferente serviciilor de salubrizare pe baza strategiei de dezvoltare.

Una din principalele responsabilităţi ale ADI SALUBRIS Alba este de a monitoriza executarea contractelor de delegare şi să urmărească îndeplinirea obligaţiilor asumate de operatori şi, în conformitate cu mandatul primit, să aplice penalităţile contractuale.

Obiectivele noastre

Una din principalele responsabilităţi ale ADI SALUBRIS Alba este de a monitoriza executarea contractelor de delegare şi să  urmărească îndeplinirea obligaţiilor asumate de operatori şi, în conformitate cu mandatul primit, să aplice penalităţile contractuale.

L

Elaborarea și aprobarea Strategiei de Dezvoltare a serviciului de salubrizare;

L

Monitorizarea derulării proiectelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciilor de salubrizare;

L

Construirea interfeței pentru discuții cu autoritățile administrației publice locale în ceea ce privește aspectele de dezvoltare și de gestiune a serviciilor de salubrizare, în scopul de a coordona politicile și acțiunile de interes general în vederea implementării unui management integrat al deșeurilor în județul Alba;

L

Elaborarea și aprobarea caietelor de sarcini și regulamentul serviciului de salubrizare;

L

Elaborarea și aprobarea documentațiilor de atribuire a contractelor de delegare și stabilirea condițiilor de participare și criteriile de selecție a operatorilor, cu  excepția situației atribuirii directe conform Legii;

L

Încheierea contractelor de delegare a gestiunii activităților de colectare a deșeurilor și de transport până la stațiile de transfer sau până la CMID pentru deșeurile provenite din zona aferentă CMID cu operatorii pentru fiecare zonă de colectare, în numele și pe seama unităților administrativ teritoriale membre implicate care vor avea împreună calitatea de
delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

L

Monitorizarea executării contractelor de delegare și informarea periodică a membrilor săi despre aceasta, să urmărească indeplinirea obligațiilor asumate de operatori (îndeosebi în ceea ce privește realizarea indicatorilor de performanță și calitatea serviciilor furnizate utilizatorilor);

L

Identificarea și propunerea de acțiuni ce vizează creșterea oportunităților de finanțare a proiectelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciilor;

L

Îmbunătățirea planificării investițiilor în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciului de salubrizare.

Organizare

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Salubris Alba este organizată potrivit prevederilor Hotărârii nr. 855 din 13 august 2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru și a statutului-cadru al asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilități publice.

Adunarea Generală este organul de conducere al Asociației, format din toți reprezentanții asociaților. Reprezentanții de drept ai asociaților sunt primarii unităților administrativ-teritoriale sau persoane desemnate de aceștia prin dispoziție. Fiecare asociat, prin reprezentantul său, are un vot egal în Adunarea Generală a Asociației; atribuțiile acesteia sunt cuprinse detaliat în Statut.

Consiliul Director este organul executiv de conducere al Asociației, format din președintele Asociației și încă 8 membri (4 membri titulari și 4 membri locțiitori) numiți de Adunarea Generală. Președintele Asociației este și președinte al Consiliului Director.

Pentru realizarea scopului și obiectivelor sale, Asociația a constituit un aparat tehnic, care, în prezent este constituit din 3 persoane angajate: un jurist, un responsabil financiar și un responsabil tehnic.

Începând cu anul 2019, A.D.I. Salubris  Alba este membru în Federația Asociațiilor de Dezvoltare Intercomunitară cu obiect de activitate managementul integrat al deșeurilor (FADI), federație constituită în scopul cooperării și dezvoltării instituționale în domeniul deșeurilor în  România.