Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Salubris Alba organtzează concurs de recrutare pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a postului vacant de DIRECTOR EXECUTIV, precum și pentru ocuparea postului vacant de SPECIALIST MONITORIZARE din cadrul Aparatului tehnic al Asociației.
În vederea participării la selecție, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ următoarele condiții de participare:
I. Pentru postul de director executiv
A. Condiții generale de participare la concurs:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
B) Condiții specifice de participare la concurs:
– studii superioare absolvite cu diplomă de licență în orice domeniu ;
– cunoștințe în utilizarea calculatorului (editare text și calcul tabelar) și cunoștințe legislative specifice;
– minim 2 ani vechime în muncă din care minim 1 an vechime într-o funcție de conducere (director/șef serviciu/șef birou) a unei instituții publice/autorități publice locale sau centrale/unități administrativ-teritoriale sau funcție de conducere într-o societate/firmă de drept privat ;
– permis de conducere cat. B.
II. Pentru specialist monitorizare.
- Condiții generale de participare la concurs:
a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
B) Condiții specifice de participare la concurs:
a)
– studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul tehnic / mediu ;
– cunoștințe în utilizarea calculatorului (editare text și calcul tabelar) și cunoștințe legislative specifice;
b)
Se pot depune dosare de participare la concurs și în următoarele condiții :
– studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat ;
– permis de conducere cat. B.
– cunoștințe în utilizarea calculatorului (editare text și calcul tabelar) și cunoștințe legislative specifice;
Vor avea prioritate candidații cu studii superioare.
Principalele atribuții aferente posturilor scoase la concurs.
I. – principalele atribuții aferente postului de director executiv sunt :
A.
- Organizează, monitorizează, evaluează și controlează activitatea personalului încadrat în aparatul tehnic al ADI.
- Asigură punerea în aplicare a hotărârilor Adunării Generale a ADI și a deciziilor Consiliului Director al ADI.
- Angajează răspunderea ADI și reprezintă ADI în relațiile cu terțe părți, conform Statutului ADI și Regulamentului de Organizare și Funcționare al ADI și/sau în limitele mandatului acordat de Adunarea Generală a ADI sau de Consiliul Director al ADI.
- Decide, conform Statutului ADI și Regulamentului de Organizare și Funcționare al ADI și/sau în limitele mandatului acordat de Adunarea Generală a ADI sau de Consiliul Director al ADI, încheierea contractelor și a celorlalte acte juridice, precum și realizarea plăților aferente acestora, pe care le presupune desfășurarea activității ADI/aparatului tehnic al ADI; în acest sens, semnează, în numele și pe seama ADI, respectivele contracte și acte juridice, precum și documentele de plată aferente acestora.
- Avizează și semnează, în numele și pe seama ADI, balanța de verificare, situațiile financiare anuale, declarațiile fiscale, precum și celelalte documente financiar-contabile referitoare la activitatea ADI.
- Asigură execuția corespunzătoare a bugetului de venituri și cheltuieli, aprobat pentru anul în curs.
- Avizează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli aferent anului următor, elaborat de Compartimentul financiar-contabilitate/responsabilul financiar-contabil.
- Coordonează procesul de identificare a surselor de finanțare pentru activitatea ADI, precum și procesul de organizare a campaniilor de strângere de fonduri pentru activitatea ADI.
- Avizează cuantumul tarifelor pentru activitățile desfășurate de Operatori, precum și cuantumul tarifelor/taxelor aferente Serviciului de Salubrizare.
- Decide, în limitele de competență stabilite de Adunarea Generală a ADI și/sau de Consiliul Director al ADI, cu privire la demersurile legale ce trebuie întreprinse pentru exercitarea drepturilor și valorificarea creanțelor ADI, inclusiv prin acționarea în instanță a părților. În acest sens, decide și cu privire la demersurile legale ce trebuie întreprinse pentru recuperarea sumelor restante aferente cotizației datorate de membrii ADI, inclusiv prin acționarea în instanță a membrilor care nu și-au îndeplinit, la termen, obligațiile de plată.
- Pune în aplicare politica de personal stabilită de Consiliul Director al ADI, asigură realizarea procesului de recrutare a personalului încadrat în aparatul tehnic al ADI și exercită atribuțiile ce revin ADI, în calitate de angajator, în derularea raporturilor de muncă cu personalul încadrat în aparatul tehnic al ADI; în acest sens, semnează, în numele și pe seama ADI, documentele aferente derulării raporturilor de muncă (contracte individuale de muncă, fișe de post, acte adiționale, decizii de suspendare, decizii de încetare etc.).
- Coordonează, monitorizează, evaluează și controlează activitatea de realizare a achizițiilor publice necesare pentru desfășurarea activității ADI, în conformitate cu prevederile procedurii operaționale specifice.
- Coordonează, monitorizează, evaluează și controlează activitatea de organizare și derulare a procedurilor de atribuire a Contractelor de Delegare a Gestiunii.
B.
- Coordonează procesul de elaborare a următoarelor documente:
a) strategia privind dezvoltarea Serviciului de Salubrizare;
b) programele de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemului de salubrizare existent;
c) programele de înfiinţare a unor noi componente ale sistemului de salubrizare;
d) studiile de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea şi modernizarea sistemului de salubrizare aferente ariei de competență a ADI;
e) studiile de oportunitate pentru alegerea modalității de gestiune a activităților componente ale Serviciului de Salubrizare;
f) documentaţiile de atribuire aferente procedurilor de atribuire a Contractelor de Delegare a Gestiunii;
g) caietul de sarcini şi regulamentul Serviciului de Salubrizare, aplicabile la nivelul ariei de competență a ADI.
– Coordonează activitatea de monitorizare a Contractelor de Delegare a Gestiunii.
– Decide cu privire la aplicarea de sancțiuni contractuale în cazul Operatorilor care nu își îndeplinesc obligațiile asumate prin Contractele de Delegare a Gestiunii (inclusiv, dar fără a se limita la obligația de a opera la parametrii de eficienţă şi calitate stabiliți, precum și la obligația de a respecta indicatorii de performanţă ai Serviciului de Salubrizare), pe baza propunerii formulate de Compartimentul tehnic-monitorizare/responsabilul tehnic-monitorizare.
– Coordonează activitatea de mediere a conflictelor contractuale dintre utilizatori şi Operatori, la cererea oricăreia dintre părţi.
– Stabilește modul de distribuire a corespondenței adresate ADI.
C.
– Coordonează activitatea de relații publice ale ADI, în special în ceea ce privește promovarea de campanii de informare şi educare a publicului şi a operatorilor economici privind :
a) sistemele de returnare, colectare şi valorificare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje care le sunt disponibile;
b) contribuţia lor la reutilizarea, valorificarea şi reciclarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje;
c) sensul şi semnificaţia marcajelor de pe ambalajele existente pe piaţă;
d) elementele corespunzătoare ale planurilor de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje prevăzute la art. 23 din Legea nr. 249/2015;
e) impactul dăunător asupra mediului al consumului excesiv de ambalaje, inclusiv de pungi de transport din plastic subţire;
f) măsuri de prevenire a generării deşeurilor de ambalaje.
D.
– Informează, cu regularitate, Adunarea Generală a ADI și Consiliul Director al ADI cu privire la cel puțin următoarele aspecte:
a) activitatea ADI;
b) nivelul și calitatea Serviciului de Salubrizare furnizat/prestat;
c) execuția Contractelor de Delegare a Gestiunii.
II. – principalele atribuții aferente postului de specialist monitorizare sunt :
– disponibilitate la lucru de teren pentru monitorizarea modului de prestare a Serviciului de salubritate de către operatorii economici pe Loturile de operare delegate prin contractele de concesionare, pe raza județului Alba ;
– monitorizează și controlează modul de respectare a obligațiilor și responsabilităților asumate de Operatori prin Contractul de Delegare, în special respectarea indicatorilor de performanță stabiliți prin Contractele de Delegare inclusiv în relația cu utilizatorii serviciilor de salubrizare;
– colectare, analiză și furnizare date și informații specifice în cadrul activității de monitorizare a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de salubrizare;
– urmărește nivelul și calitatea Serviciului furnizat/prestat și urmărește modul de administrare, exploatare, conservare și menținere în funcțiune, dezvoltare sau modernizare a sistemelor de utilități publice sau a altor bunuri aparținând patrimoniului Asociaților, afectate Serviciului;
– întocmește și prezintă rapoarte de monitorizare periodică a contractelor de delegare;
– propune Penalitățile contractuale în cazul constatării nerespectării de către Delegat a Indicatorilor de Performanță, stabiliți conform legislației în vigoare, Contractului de Delegare și Regulamentului serviciului public de salubrizare al localităților din Județul Alba; propune Notificările de Penalizare în cazul identificării unor deficiențe grave în prestarea Serviciului sau în cazul acumulării unui anumit număr de avertismente, conform clauzelor Contractului de Delegare;
– aplică Avertismente Operatorilor de salubrizare în cazul identificării unor deficiențe în prestarea Serviciului conform Contractului de Delegare și a Caietului de Sarcini al Serviciului; Avertismentul va fi vizat de consilierul juridic și aprobat de directorul executiv și va fi comunicat Operatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere;
– colectează și gestionează date specifice relevante referitoare la contractele de delegare monitorizate în baza cărora elaborează rapoarte de monitorizare periodică;
– asigură protecția datelor și informațiilor gestionate;
– asigură elaborarea procedurilor operaționale specifice compartimentului;
– îndeplinește orice alte atribuții încredințate de conducerea Asociației, sau rezultate din legi și acte normative.
Concursul va avea loc la Punctul de Lucru al A.D.I. Salubris Alba din str. București, nr. 22, Alba Iulia, jud. Alba și constă în două etape succesive, după cum urmează:
a) selecția și evaluarea dosarelor de înscriere – în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs;
b) interviul – care va avea loc la data de 01.07.2022, ora 1000.
Dosarele de concurs se depun la Punctul de Lucru A.D.I. Salubris Alba din str. București, nr. 22, Alba Iulia, jud. Alba până pe data de 24.06.2022, ora 14.
Informații suplimentare pot fi solicitate la adresa de email: albaadisalubris@gmail.com sau la telefon 0258812780, de luni până vineri: 800 – 1600.
În vederea participării la selecție, candidații sunt rugați să consulte documentele atașate – condițiile de participare și regulamentul de participare.